Reklama

Tips & Tricks

Jak zoptymalizować nowy profil na Twitterze? Oto nasze 3 rady

Jak zoptymalizować nowy profil na Twitterze? Oto nasze 3 rady
Daniel Barranger

Daniel Barranger

  • Zaktualizowany:

Nowy profil na Twitterze przyniósł nie tylko zmianę estetyki tego portalu społecznościowego, ale jednocześnie nowe możliwości dla jego użytkowników. Sprawdźmy, jak najlepiej możemy je wykorzystać.

Po kilku miesiącach okresu próbnego, Twitter nareszcie udostępnił użytkownikom możliwość zmiany interfejsu na nowy. Jak to zwykle bywa podczas wprowadzania nowego wyglądu, początkowo możemy czuć się nieco zdezorientowani, zwłaszcza, że zostały dodane również zupełnie nowe elementy.

W niniejszym artykule postaramy się wyjaśnić, na czym polegają zmiany i jak najlepiej zaadoptować nowe możliwości do własnego profilu, aby stał się on jak najbardziej atrakcyjny.

Aktywuj nowy profil na Twitterze

Aby przełączyć się na nowy wygląd wystarczy zalogować się na swoje konto na Twitterze i kliknąć na link znajdujący się u góry strony. Jeśli nie możesz go znaleźć, przejdź do strony dotyczącej nowego profilu i kliknij na Get it now. Stamtąd trafisz na stronę główną swojego konta, gdzie możesz aktywować nowy profil klikając w Turn it on!

Nowy profil

Wybierz odpowiednie zdjęcia

Siłą nowego designu profili na Twitterze ma być efekt wizualny. Trend ten już jakiś czas temu objął Facebooka i także ćwierkająca sieć społecznościowa postanowiła położyć główny nacisk na eksponowanie zdjęć i plików wideo. Zaczęło się od podkreślania obrazów na osi czasu, które teraz mają priorytetowe znaczenie w wyglądzie profili.

Pierwszą istotną rzeczą jest więc zmiana zdjęć na swoim profilu, aby jak najlepiej wpasowały się one w nowy projekt strony. Oto odpowiednie wymiary:

  • 400×400 px dla zdjęcia profilowego
  • 1500×500 px dla zdjęcia w nagłówku

Zdjęcie profilowe

Wymiary zdjęć na Twoim profilu

Oczywiście Twitter skłania użytkowników do maksymalnej personalizacji profilu, jednak jeśli preferujesz w swoim nagłówku zdjęcie znalezione w Internecie, masz możliwość wyboru odpowiedniej fotki z dostępnej galerii na Flickr.

Okładki z FlickrIstnieje nieskończenie wiele kombinacji doboru zdjęć, dzięki którym Twój profil pokaże światu Twoją kreatywną stronę oraz wyróżni się spośród wielu innych. Nowy design, niestety, nie jest sztywny, lecz dopasowuje się do ekranu urządzenia na którym jest oglądany. Z tego powodu nie da się stworzyć stałych kompozycji, które wyglądałyby tak samo na każdym ekranie – jak da się np. na Facebooku.

Okłada profilu

Zdjęcie wykonane za pomocą obiektywu rybie oko może stanowić fantastyczny nagłówek

W tym wypadku radzimy wybrać takie zdjęcie profilowe i do nagłówka, aby mogły ze sobą funkcjonować niezależnie od układu. W każdym razie, nagłówek będzie prezentowany w pełni na wszystkich urządzeniach.

Ustawienia strony głównej i Twojej biografii

Na nowym profilu możesz teraz przypiąć dany tweet, czyli sprawić, aby zawsze był widoczny na górze strony. W ten sposób będzie on pierwszą rzeczą, jaką przeczytają odwiedzający Twój profil użytkownicy – najprawdopodobniej zobaczą go nawet wcześniej, niż Twoje bio, przeniesione w nowym układzie na lewą stronę profilu.

Wybierz więc tweet który ma Cię niejako reprezentować, który chcesz, aby został przeczytany jako pierwszy. W ten sam sposób możesz również przypiąć zdjęcie.

tweet

Menu, z którego można przypiąć tweet do profilu

Adaptowanie nowych właściwości profilu jest też też znakomitą szansą, aby w końcu napisać swoją krótką biografię, o ile jeszcze Ci się to nie udało. Nie jest to co prawda zasługą nowego designu, ale warto przypomnieć, że kiedy użytkownik klika na Twoje nazwisko, pierwsze co zobaczy, to Twoja biografia w nagłówku.

Natomiast do nowości należy oś czasu Twoich tweetów, na której obecnie znajdziesz takie informacje, jak to, który z tweetów cieszył się największą popularnością (na przykład był najczęściej retweetowany lub oznaczany jako ulubiony). Przedstawiony on zostanie jako większy niż pozostałe wpisy.

tweet

Retweetowane lub dodane do zakładek tweety prezentowane są jako większe

W ten sposób Twitter chce zachęcić użytkowników około 44% profili, którzy nigdy nie tweetowali. Jeśli należysz do tej puli lub do osób, którzy podzielili się wpisami raptem kilka razy, zalecamy, aby dodawać posty regularnie. W ten sposób Twój profil stanie się o wiele bardziej atrakcyjny.

Na swojej stronie znajdziesz również karty z profilami osób, które ostatnio były przez Ciebie śledzone. W ten sposób znajomi odwiedzający Twój profil mogą również zacząć je śledzić; podobnie Ty możesz postąpić odwiedzając profile innych.

Twitter

Karty z profilami ostatnio śledzonych przez Ciebie osób

Wideo, zdjęcia i listy ulubionych: Twoja historia zawsze pod ręką

Jak już wspomnieliśmy, Twitter doszedł do wniosku, że obraz jest w większości przypadków wart więcej niż te 140 znaków. W związku z tym, na swoim nowym profilu znajdziesz kartę, w której możesz przejrzeć w formie historii wszystkie uploadowane przez siebie media.

I przy tej okazji mamy dla użytkowników dwie rady: przede wszystkim wyczyść swój profil ze wszystkich niechcianych zdjęć i wideo. Możesz usunąć takie tweety klikając w ikonkę kosza, tak jak zostało to przedstawione na ilustracji.

usuń zdjęcia

Pozbądź się zdjęć oraz tweetów, których nie chcesz mieć na swoim profilu

Drugą wskazówka dotyczy wzbogacenia multimedialnej treści Twojego konta, ponieważ niewielka ilość ciekawych zdjęć i plików wideo sprawia, że profil jest mało atrakcyjny, być może nawet mniej, niż profil bez opisu.

Oprócz szybkiego dostępu do zdjęć i wideo, na nowym profilu znajdują się również przyciski, za pomocą których możesz błyskawicznie zobaczyć swoje listy ulubionych. Nowością jest natomiast swego rodzaju filtr, który automatycznie usuwa konwersacje ze strony głównej Twojego profilu. Aby je zobaczyć, należy kliknąć na właściwą kartę. Teraz możesz bez obaw pozbywać się rozmów, które Twoim zdaniem zaśmiecają Twoją oś czasu.

Zarządzaj wpisami

Coraz bardziej… Facewitter!

Wiele osób zwróciło uwagę, że redesign Twittera jest niezwykle zbliżony do obecnych właściwości Facebooka, i w centrum uwagi umieszczone zostało zdjęcie, zamiast interesującego tweeta. Strona główna Twojego profilu jest teraz bardzo mocno spersonalizowana i dąży do tego, aby prezentować sobą jak najwięcej informacji na Twój temat.

Wydaje się więc bardzo prawdopodobne, że wielu użytkowników odbierze te wszystkie nowości jako próbę naruszenia ich prywatności, zwłaszcza, że jak dotąd Twitter był jednym z najbardziej popularnych, anonimowych portali społecznościowych.

Co prawda nie można zaprzeczyć, że pod względem wizualnym nowy Twitter jest dużo ciekawszy i stawia przede wszystkim na obraz, być może jednak poskutkuje to rozproszeniem uwagi dotąd skupianej na przekazywaniu informacji. Jednak, jak bywa w przypadku każdej zmiany wyglądu, i ta na Twitterze przynosi użytkownikom nowe możliwości, warto więc po prostu z nich umiejętnie skorzystać.

Interesuje Cię anonimowość? Przeczytaj Facebook: jak skonfigurować ustawienia prywatności?

Daniel Barranger

Daniel Barranger

Najnowsze od Daniel Barranger

Editorial Guidelines