Reklama

Artykuł

Rozszerzenie możliwości działania kart w programach pakietu Office (Word, Excel, PowerPoint)? To możliwe!

Rozszerzenie możliwości działania kart w programach pakietu Office (Word, Excel, PowerPoint)? To możliwe!
Baptiste Brassart

Baptiste Brassart

  • Zaktualizowany:

Korzystanie z Microsoft Office jest niemal nieuniknione! W szkole, na studiach, w pracy. Przyzwyczailiśmy się już do pracy na kartach w przeglądarce internetowej, dlaczego nie zrobić tego także w pakiecie Office, czyli programach Excel, Word i PowerPoint? Dzięki Office Tab to możliwe.

Zdarza nam się pracować na wielu dokumentach jednocześnie. Przechodzenie z jednego okna na drugie nie jest najwygodniejszym rozwiązaniem. Zdecydowanie lepiej korzysta nam się z przeglądarki internetowej, gdzie jednocześnie otwieramy kilka stron w osobnych kartach, po których możemy się swobodnie poruszać w obrębie jednego okna.

Teraz można zrobić dokładnie to samo w przypadku pakietu biurowego dzięki małej aplikacji Office Tab. W ten sposób zakładki pojawią się w Wordzie, Excelu oraz PowerPoincie. W jednym oknie otworzymy kilka plików i będziemy mogli wygodnie nimi zarządzać i je edytować.

Wersja demonstracyjna Office Tab działa przez 30 dni, to wystarczający czas, by przekonać się samemu o użyteczności tego rozwiązania. Program jest dostępny w zwykłej wersji wspierającej Worda, Excela i PowerPointa za 25 dolarów oraz w wersji Enterprise za 35 dolarów, która wspiera pozostałe bardziej zaawansowane programy pakietu Office jak Publisher czy Access.

1. Zainstaluj Office Tab

Pobierz Office Tab i rozpocznij instalację. Wybierz wersję pakietu Office, z jakiej korzystasz, i kliknij Next.

2. Zdecyduj, z jakimi programami pakietu Office ma współpracować instalowana nakładka?

Wybierz, czy Office Tab ma zostać zainstalowany we wszystkich trzech programach pakietu Office, czy też tylko w Wordzie, Excelu lub PowerPoincie. My zalecamy instalacje we wszystkich trzech. To mały dodatek, który nie przeszkadza w użytkowaniu i nie zajmuje wiele przestrzeni dyskowej.

3. Zamknij programy pakietu Office

Przed dalszą częścią instalacji zamknij wszystkie programy pakietu Office.

4. Skonfiguruj ustawienia Office Tab

Po procesie instalacji zostaniemy przeniesieni do panelu sterowania Office Tab. Pozwala on na dostosowanie wszelkich opcji tej wtyczki do własnych upodobań.

I Gotowe! Poniżej widać zrzuty ekranu z Worda oraz Excela 2013 przed i po zainstalowaniu wtyczki.

W każdym przypadku interfejs aplikacji został lekko zmieniony poprzez dodanie nowego panelu, na którym będą pojawiać się karty z kolejnymi dokumentami. Opcje Office Tab pojawią się też obok panelu widok.

Teraz korzystanie z pakietu Office będzie łatwiejsze, a praca na wielu dokumentach znacznie wygodniejsza! Na Softonic znajdziecie też inne porady dotyczące Worda, Excela, PowerPointa i innych aplikacji biurowych.

Zobacz także:

6 ciekawych opcji, które ułatwiają codzienne użytkowanie Microsoft Word

Jak minimalizować i wyświetlać ponownie interfejs wstążki w Wordzie i Excelu

Baptiste Brassart

Baptiste Brassart

Najnowsze od Baptiste Brassart

Editorial Guidelines