Wybrałeś się do znajomych, jesteś na wakacjach, zapomniałeś zabrać swój komputer, ale musisz szybko edytować ważny dokument utworzony w pakiecie Office? Dzięki Office Online jest to możliwe bez większych problemów. Twoje ważne dokumenty zawsze będą pod ręką. Wystarczy, że znajdziesz dowolny komputer z dostępem do internetu.
Word, PowerPoint oraz Excel to ważne programy, które wykorzystujemy w pracy, na uczelni lub w szkole. Czasem bardzo często, czasem tylko okazjonalnie. Ale co w momencie, gdy trafimy na obcy komputer bez zainstalowanego kosztownego pakietu Office? Inne programy często mają problemy z formatowaniem plików pakietu firmy Microsoft. Receptą jest Office Online.
Zapomnij o czasach, kiedy trzeba było wszędzie chodzić z pendrive’em. Dzięki chmurze i Office Online możemy na każdym komputerze dostać się do naszych dokumentów i je edytować. Oto, jak należy to zrobić.
1. Przejdź do ustawień Zapisz jako
Niezbędnym elementem do korzystania z Office Online jest OneDrive, dawniej zwany SkyDrive’em. To dysk w chmurze od Microsoftu.
Po zakończeniu edycji dokumentu Word, arkusza kalkulacyjnego Excel lub prezentacji PowerPoint kliknij przycisk Zapisz jako. Są tam 3 opcje: OneDrive do przechowywania Online, Komputer, aby zapisać plik lokalnie, oraz Dodaj lokalizację dla użytkowników Office 365. Należy wybrać OneDrive i zalogować się na swoje konto w usłudze Microsoft.
Jeśli nie masz konta Microsoft, możesz je założyć za darmo, korzystając z oficjalnej strony. Dzięki niemu zyskasz dostęp do OneDrive’a, adresu e-mail oraz Outlooka, a także będziesz miał możliwość synchronizacji danych pomiędzy systemem Windows 8.1 a smartfonami Windows Phone 8.1
Podłącz swoje konto do kopii pakietu Microsoft Office 2013. Dzięki temu za pomocą jednego kliknięcia w pozycję OneDrive wszystkie nasze dokumenty zostaną zapisane w chmurze Microsoftu.
2. Możesz edytować plik na innym komputerze. Zaloguj się do konta Microsoft
Otwórz przeglądarkę internetową, przejdź do strony głównej Office Online i kliknij przycisk Zaloguj się w prawym górnym rogu i podaj swój adres e-mail. Wpisz nazwę konta, hasło i potwierdź logowanie.
3. Otwórz plik zapisany w chmurze
Teraz wyświetlą się na ekranie wszystkie twoje zapisane w chmurze dokumenty, które możesz edytować za pomocą webowych wersji Word, PowerPoint oraz Excel.
Wybierz ostatni z dokumentów, otwórz go i edytuj w Word Online! Gotowe!
Przeglądarkowa wersja Office jest bardzo podobna do interfejsu znanego z Office’a 2013. Dokumenty będą automatycznie zapisywane i można je z powrotem edytować na własnym komputerze zarówno w najnowszej wersji, jak i starszych.
To bardzo przydatne narzędzie, jeśli potrzebujemy w sytuacji awaryjnej edytować dokumenty Word, arkusze Excel czy prezentacje PowerPoint. I co najważniejsze możemy to zrobić z dowolnego komputera PC lub Mac.
Często korzystasz z pakietu Office? Czy wiesz, że możesz pracować na kartach w programach Word, Excel i PowerPoint!
Zobacz także:
Czym jest Office 365 i czy warto go wybrać?
Office Online: darmowa wersja Microsoft Office w przeglądarce