Reklama

Artykuł

E3: Assassin’s Creed Unity. Prawdziwa rewolucja od Ubisoft?

E3: Assassin’s Creed Unity. Prawdziwa rewolucja od Ubisoft?
Daniel Barranger

Daniel Barranger

  • Zaktualizowany:

Assassin’s Creed znów powraca, jak co roku. Pytanie tylko, czy nowa odsłona doczekała się innowacji, które pozwolą na odzyskanie fanów? Z tego, co widzieliśmy na targach E3 jest na to szansa. Podczas konferencji Ubisoft przedstawiono głównie nowe funkcje dostępne w grze. Mogliśmy zobaczyć rozgrywkę dla jednego gracza oraz nowy tryb kooperacji dla czterech osób.

Assassin’s Creed Unity wprowadza nowe możliwości, które jednocześnie nie zakłócają tego, do czego fani serii są przyzwyczajeni. To rozwiązania, które wzbogacą i ożywią sagę po Assassin’s Creed Black Flag, gdzie seria nieco straciła urok i wydawało się, że chyli się ku końcowi.

Idealne środowisko dla Asasynów

Assassin’s Creed powraca do miejsca, gdzie skrytobójcy znów mogą czuć się doskonale, czyli do długo wyczekiwanych przez fanów serii czasów rewolucji francuskiej i jej bezwzględnego terroru. W Unity powinniśmy również zobaczyć moc konsoli nowej generacji, czyli imponujące szczegóły graficzne, sekwencje filmowe oraz całe spektakularne środowisko, w którym wirtualne postacie zachowują się tak, jak prawdziwi ludzie.

Assassin's Creed UnityPodczas pokazu mieliśmy okazję przyjrzeć się misji, w której gracz był obserwatorem egzekucji poprzez ścięcie na gilotynie. Asasyn stał na dachu budynku, później nastała sekwencja filmowa, która ukazała doskonale brutalność tamtych czasów.

Oprócz tradycyjnej rozgrywki na ulicach miast i obserwacji przechodniów w Assassin’s Creed Unity po raz pierwszy mamy do czynienia z wnętrzami budynków i możliwością zajrzenia w życie prywatne mieszkańców Paryża. Możemy spacerować po wirtualnym mieście i odwiedzać także wnętrza domów, w których skryte są postacie, zadania oraz skarby.

W przeciwieństwie do poprzednich części nie trzeba już czekać na załadowanie się sceny, gdy przechodzimy do zamkniętej przestrzeni. W Assassin’s Creed Unity przejście z ulicy do domów odbywa się płynnie. Oprócz tego możemy wybrać się także do katakumb i ścieków kanalizacyjnych.

Lepsza zwinność i udoskonalona walka

W pierwszych częściach sagi byliśmy pod wrażeniem zwinności Altaira i Ezio przechodzących z jednego dachu na drugi i wspinających się po ścianach budynków. Kolejne części jednak nie wnosiły nic niezwykłego. Saga stanęła w miejscu.

Assassin’s Creed Unity proponuje nam nowe ruchy, szczególnie jeśli chodzi o przemieszczanie się wzdłuż ścian dzięki nowemu systemowi Control Discent. Teraz nasz bohater Arno będzie w stanie elegancko zejść z góry trzymając się ściany, bez ustalonej wcześniej ścieżki.

Assassin's Creed UnityTakże walki w Assassin’s Creed Unity zostały odnowione w stosunku do tego, co znamy z poprzednich części. Podstawa innowacji dotyczy kontry. Te nie będą już tak „śmiertelne”, jak wcześniej.

Zabijanie w walce nie będzie natychmiastowe, a walka będzie bardziej opierać się na odpowiednim wyczuciu czasu, tak aby naciskać przyciski w odpowiednich momentach. Podczas prezentowanego demo widzieliśmy, że walki nie są szczególnie różnorodne, ale są one jednak znacznie bardziej płynne i z lepszymi animacjami niż w poprzednich częściach. Jednak z ostateczną oceną jeszcze się wstrzymamy, aż sami będziemy mogli zagrać w Unity.

Podczas prezentacji Assassin’s Creed Unity na targach E3, w jednej misji widzieliśmy także nowy system stealth, czyli skradania się w sposób kompletnie niezauważony, w tym ulepszone chowanie się za obiekty. Dzięki temu mamy poczucie bycia jeszcze lepszym Asasynem, działającym w ukryciu, niż w poprzednich częściach.

Assassin's Creed UnityKu radości fanów serii Assassin’s Creed wprowadzono mapy w grze, na których można zobaczyć cele i ciekawostki bez pauzowania rozgrywki. Ponadto, na przykład kiedy jesteśmy na dachu budynku, punkty te automatycznie pojawiają się na ekranie.

Assassin’s Creed Unity dodaje też coś w stylu gry RPG, dzięki czemu możemy wzmocnić Arno. Podczas demonstracji pokazano nam, jak można zwiększyć jego moc.

Kooperacyjny multiplayer : as w rękawie Assassin’s Creed Unity

Najbardziej oczekiwaną i najbardziej znaczącą zmianą dla sagi Assasin’s Creed jest tryb kooperacji online, który powinien obejmować całą kampanię. W Unity będziemy mogli wspólnie ze znajomymi rozgrywać całe misje. W grze udział może wziąć jednocześnie 4 graczy.

Assassin's Creed UnityW prezentacji widzieliśmy przykładową misję: atak w Pałacu Markiza. Każdy z graczy działał niezależnie, ale miał narzędzia do koordynacji i synchronizować z resztą zespołu.

Rewolucja francuska i rewolucja w serii?

Z tego, co widzieliśmy na targach E3 wydaje się, że Ubisoft wprowadził  do Assassin’s Creed Unity wystarczająco dużo zmian, aby zapewnić ciągłość serii po impasie, jaki zapanował po ostatnich dwóch częściach. Jednocześnie twórcy wciąż utrzymują ten sam klimat rozgrywki.

Fani Assassin’s Creed wciąż będą mieli do czynienia z tym samym mocnym tytułem, a nowe możliwości pozwolą dalej czerpać radość z gry. Pytanie tylko, czy to pozwoli na odzyskanie tych, którzy zniechęcili się monotonnością serii. Moc będzie płynąć z grafiki nowej generacji oraz trybu kooperacji w połączeniu z nowymi ruchami bohatera. Teraz musimy czekać na GamesCom, aby wypróbować grę i wydać opinię.  

Zobacz także:

Daniel Barranger

Daniel Barranger

Najnowsze od Daniel Barranger

Editorial Guidelines